onsdag den 6. marts 2013

Er der ikke pant på flaskerne i Vollsmose?


Nu har der igen været flaskekast imod politiet i Vollsmose i Odense. Sig mig, er disse unge mennesker der kaster disse flasker, slet ikke klar over at der er pant på flasker. I Danmark har vi et retursystem af flasker, hvor man får penge for flaskerne. Så vælg dog noget andet at kast med. Rådne tomater, skolebøger eller kofangeren fra nogle af de afbrændte biler som ofte holder i Vollsmose.

Sidst jeg var i Vollsmose og skulle hjem igen, ringede jeg efter en taxa, men det var umuligt at få en taxa til at hente mig der. De turde simpelthen ikke køre derud, for der blev også kastet flasker efter dem og de var også bange for at blive røvet. Jeg måtte så vade 1000 kilometer igennem 8 meter høje snedriver for at komme til det sted, hvor taxaen turde hente mig.

Jeg ved ikke lige hvad der foregår i hovedet på disse unge mennesker der kaster flasker, for man må gå ud fra at det er unge mennesker. Jeg tvivler på at det er gamle Fru Olsen der kaster panten væk. Hvad er formålet med at terrorisere et område så ikke engang en taxa tør komme der. Brandvæsnet kommer kun hvis der et stort politiopbud der følger med. Det er fandme ikke smart hvis der er ild i hytten, at de først tør komme når hele politistyrken er samlet.

De fleste beboere i Vollsmose er kede af den ghetto betegnelse som det har, og kæmper for at gøre området attraktivt. Dette bliver så desværre ødelagt af en gruppe unge der tror at de bestemmer over området. Ingen dansker ved sine fulde fem vil jo bo i det område. Dette gør bare at det efterhånden kun er indvandrere og efterkommere deraf der vil bo der. Kan i ikke se at det er med til at øge grøften imellem danskerne og jer. Det gavner ikke nogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar