mandag den 28. april 2014

Lorte politi


Jeg lagde godt mærke til de blå blink i bakspejlet, men lod som om det i hvert fald ikke kunne være mig de havde tænkt sig at stoppe, men selvfølgelig var det mig. Måske også lidt naivt at tro andet, for der var ikke andre biler i nærheden.

 
Jeg rullede vinduet ned, og studerede de to betjente der kom løbende hen imod min bil. De havde åbenbart travlt med at få givet mig en bøde.
”Hvad helvede er det du laver” råbte den ene allerede inden han var nået hen til min bil.
”Jeg laver da ikke noget” sagde jeg så uskyldigt jeg kunne. Jeg var selvfølgelig godt klar over at det var ulovligt ikke at have sele på, men mente ikke det hørte ind under den kategori: At lave noget.
Jeg rakte mit kørekort ud af vinduet, men betjenten mente åbenbart at det ikke var nok, for han rev bildøren op, og begyndte at trække i min arm. ”Slap da af” råbte jeg chokeret, og gjorde mere modstand end jeg havde tænkt mig, men det var nok chokket over deres behandling som automatisk fik kroppen til at stritte imod. Den anden betjent fik fat i min anden arm, og kort tid efter lå jeg på jorden, med den ene betjent siddende ovenpå mig. Den anden betjent råbte ind i sin radio ”Vi har ham. Vi har ham”.

 
Hvad helvede er det for en behandling. Har det danske politi ikke andet at lave end at genere uskyldige bilister. Det kan sgu da ikke være rigtigt at man ikke engang kan køre en tur igennem gågaden på en lørdag formiddag og kigge på vinduer, uden at nogle emsige betjente skal behandle en som om man har slået en ihjel. Nu må denne politistat kraftedme se at vågne op. Politiet skal bare ind i bilerne og bilerne skal ud af byen. Så kan de kraftedme køre rundt derude på landet, og stoppe kreaturer som ikke overholder vigepligten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar