søndag den 27. april 2014

Partyyyy...


”Du kan da ikke møde op sådan der”.
Jeg havde ellers taget min bedste og reneste kedeldragt på, men det var pludseligt ikke godt nok.

Jeg skulle til konfirmation ved min fætters barn. Hvorfor jeg overhovedet skulle besværes med, at skulle tilbringe min højt hellige søndag med det, var mig en gåde. Jeg hadede både min fætter og hans uvorne unge, men de havde vel inviteret mig fordi de regnede med en flot gave. Min fætter er meget materialistisk. Han har både seng og køleskab. Køleskabet kan jeg sgu godt forstå, for kolde bajere smager bedre end en kold fra kassen, som de plejer at sige på den lokale. Jeg skal fandme ikke betale 17 kr. for en kold fra kassen. Til den pris forlanger jeg fandme at der er isblomster på flasken.

 
”Barber dig nu lige”.
Jeg skal kraftedme ikke barberes bare fordi min fætters snothvalp skal fedte for Gud. Jeg barberer mig hver den første i måneden. At nogen så vælger at afholde konfirmation midt i måneden er satme ikke mit problem. Hvis det var meningen at mit ansigt skulle ligne en barnerøv, så var jeg nok født uden hår.

 
”Det kan du da ikke give i gave”.
Hvad helvede er der nu pludseligt galt med en kasse øl. Jeg ville da blive lykkelig over hvis nogen gav mig det. Ja jeg kan faktisk ikke forestille mig en bedre gave. Det skulle da lige være to kasser øl.

 
Hvis nogen vælger at invitere mig til fest, så må de kraftedme finde sig i, at jeg møder op som jeg er. Jeg skal sgu ikke ud og investere i nogen habit eller slide min skraber for andres skyld, og hvis I er utilfredse med gaven i får, så tager jeg den fandme gerne med igen.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar