torsdag den 1. maj 2014

Første badetur i år.


Det havde været varmt hele dagen, og selvom det stadig kun er forår, så havde jeg besluttet mig for en badetur. Mine speedos var kommet frem fra gemmerne allerbagerst i skabet. De måtte være krympet af at have ligget så længe, for de sad helt oppe imellem ballerne, og mine boller hang lidt ud forneden. Men pyt, for når jeg først var i vandet, ville ingen jo kunne se det. Jeg beholdt dem på, og tog et par joggingbukser udenpå. Så slap jeg for at skulle stå og klæde om med et håndklæde, som det altid lykkedes mig at tabe, lige når det var mest pinligt.

Vel ankommet lagde jeg mit håndklæde, så jeg kunne slikke lidt sol efter badeturen. Jeg lagde godt mærke til at folk kiggede som om de undrede sig over hvad jeg lavede, for der var åbenbart ikke andre som følte trang til en badetur. Jeg fik smidt tøjet, så jeg stod i mine speedos. En enkelt kvinde brød ud i en hånlig latter. Man skal åbenbart høre på meget, når man ser en smule godt ud.

Jeg stak tåen i vandet. Det var jo fandeme iskoldt. Troede det ville have været varmere, men nu havde jeg jo besluttet mig, så resten af kroppen fulgte med tåen ned i vandet. For helvede hvor var det koldt. Min i forvejen lille pik forsvandt helt op i maven. Fordelen var at mine hængenosser ikke hang mere, men blev til en lille hård sten.

”Du må kraftedme ikke bade her. Hvad fanden tænker du på?” sagde en mand i vagtuniform.
”Hvorfor nu ikke det” spurgte jeg fortørnet.
”Fordi at springvandet kun er til pynt” svarede han som om det er en selvfølge.
”Sikke da en gang fis” sagde jeg imens jeg tog mit tøj på.

 
Det er kraftedme sidste gang jeg besøger Det kongelige biblioteks have.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar