torsdag den 10. september 2015

Nabohjælp

Nabohjælp.

Stod ved køkkenbordet, for var lige blevet færdig med at vaske op. Jeg kiggede ud af vinduet og kunne se et ungt par stå og bakse med en nyindkøbt vaskemaskine. De prøvede at løfte den uden held. De prøvede at skubbe den, men opgav forsøget. Manden gik rundt og kløede sig i hovedet. Han spekulerede sikkert på hvordan de fik den de 50 meter over til gadedøren og derefter op på den etage de bor på.

Jeg har en sækkevogn i kælderen, så gik ned på parkeringspladsen og hen til den unge kvinde der stod og passede på vaskemaskinen der stod midt på parkeringspladsen. Fyren var i mellemtiden gået over til den opgang de bor i.
"Jeg har en sækkevogn i kan låne hvis det er" sagde jeg venligt.
Hun kiggede på mig, som om jeg havde spurgt om jeg lige skulle knalde hende mellem buskene inden hendes fyr kom tilbage, og sagde surt " Nej tak".

Jeg gik tilbage til min lejlighed og kunne selvfølgelig ikke lade være med at stå og glo ud af vinduet. Regnede med at fyren nok selv kom med en sækkevogn og at det var derfor hun havde afvist mig. Der gik lang tid, så kom fyren sammen med en lille spinkel knægt.

Jeg ved man ikke må være skadefro, meeeen jeg hyggede mig med at kigge på at de fik slæbt vaskemaskine, for det lignede at det var tungt :-) må jeg håbe på de bor på 3. sal ? Ja det må jeg gerne :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar